Tallinna linnatransport
Tallinnas olid varemalt (veel 1980.-ndate algul) kasutusel eri hinnad erinevatele transpordivahenditele.
Trammipilet maksis 3 kopikat, trollipilet 4 ja bussipilet 5 kopikat.
Vähemalt 1988.a. oli Tallinnas kasutusel ühtne pilet, mis oli kasutusel kõikides transpordivahendites.
See maksis 5 kopikat ja tähendas lihtrahvale piletihinnatõusu. Sama piletiga ei saanud
sõita näiteks Mustamäelt kesklinna ja sealt edasi Piritale. Tuli osta uus pilet.
TPI üliõpilased kasutasid tihti trollibussi teenuseid. Igal trollil oli oma number ja
seal olevad kompostrid olid alati samad. Siis leiutati, et vaid korra tuleb trollis komposteerida pilet.
Seejärel kirjutati pileti taha õrnalt trolli number ja nii võis sama piletit kasutada mitu korda.
|
Pileteid oli ja on tegelikult väga erinevaid. Ekspressbusside piletid maksid tavalise piletiga võrreldes kaks
korda rohkem. Ühtne kuupilet maksis 1988 3 rubla. Omad piletihinnad olid õpilastele ja vanuritele. Osad
pensionäridest said sõita tasuta. Ühe pileti hind tõusis ajavahemikul 1988-1998 5 kopikalt 5 kroonini ja
hinnatõus jätkub.
Sedasi meenub Majakovski võrdlus teemal, et mis erinevus on revolutsioonieelsel ja revolutsioonijärgsel trammil.
Enne revolutsiooni olid trammid kollased ja peatusevahe maksis 5 kopikat, revolutsioonijärgsed
trammid on punased ja jaamavahe maksab 10 kopikat.
|